Hem | Sms lån | Större lån | Bolån | Privatekonomi | Spara pengar | Tjäna pengar | Skulder | Alla kategorier

Bästa smslån? Vilket ska jag välja

Hej, vet ni vilket smslån som är bäst?

Det beror på vad du söker för typ av sms lån.

Hur mycket vill du låna och hur länge? Har du betalningsanmärkning?

Jag skulle välja ett smslån utan UC eftersom det inte påverkar dig om du skulle ta ett banklån. Har du många kreditförfrågningar via UC och du därefter vill ta ett bolån kan storbankerna se din kredithistorik via UC och det påverkar din kreditvärdighet. Det finns smslångivare som ger smslån utan UC och de använder sig av företag som Creditsafe eller Bisnode Kredit. Creditsafe och Bisnode Kredit har ingen koppling till UC.

Jag behöver 20 tusen kronor och har en betalningsanmärkning.

Jag har använt mig av Ferratum och är nöjd med det, de tar ingen UC och accepterar betalningsanmärkning. En annan långivare jag har hört är generösa med reglerna är Aasa Kredit.

Jämför sms lån om du är osäker, det finns flera hemsidor som jämför pris och egenskaper!

Finns det bästa sms lån?

Jag testade Ferratum, fick 30 dagar räntefritt och betalade tillbaka hela lånet därefter. Det var med andra ord ett kostnadsfritt lån. De har dessutom en väldigt låg månadskostnad så att om du kan betala tillbaka snabbt och pengarna enbart är en brygga mellan löner skulle jag satsa på Ferratum.

Vilka sidor finns för att jämföra sms lån?

Det finns flera olika sidor att jämföra lån med, Enkla Lån till exempel: https://www.enklalan.se/

Tjänar de pengar på att jämföra lån och hur tjänar man pengar isåfall?

Ja, jämförelsesajterna tjänar pengar på att jämföra lån men det gör alla hemsidor som marknadsför varumärken via deras hemsidor. Lendo och Prisjakt till exempel tjänar också pengar på att förmedla lån via deras hemsida.